03 mars 2009

Noe sott til pasken


Jeg er hobbykonditor. Vel, kanskje ikke konditor, men baker, det er jeg i alle fall. Forstod fullt ut hvor mye jeg bakte en periode da poden pa sporsmal om hva som var favorittmaten, svarte som folger: "A slikke pa slikkepotten!"

Som de fleste, har jeg noen sikre oppskrifter som er garantert suksess, men det er jo na sann at den som intet vager intet vinner.
Til paske kunne jeg jo for eksempel prove meg pa noe i denne duren "Browniepops". Disse er fra William-Sonoma og ser jo helt fantastiske ut.

Ellers er planer om hjemmelaget marsipan i boks. Vi fikk mandelkvaern til jul, og den har vaert i flittg bruk ved flere anledninger siden den tid. Til paske blir det egg, kyllinger og kaniner. Har du lyst til a lage marsipan selv, sa er det saare enkelt.

  1. Skald og kvaern 250 gram mandler
  2. Bland inn 250 gram melis
  3. Kvaern mandel/melismassen en gang til
  4. Tilsett en eggehvite og kna deigen godt
Foto: William-Sonoma

1 kommentar:

  1. Denne oppskriften så veldig bra ut. Nå må jeg bare skaffe meg mandelkvern så er jeg igang!Hvordan oppbevarer du marsipanen etter du har laget den? Hvor lenge er den holdbar? Hilsen G

    SvarSlett